Sodi druge ljudi. | Sprejema druge. | Povezovalne navade namesto razdiralnih.
Spoznavanje in sprejemanje močnih ter šibkih področij zaposlenih. Prilagajanje dela zaposlenim, če zaposleni ne zmore opraviti pričakovanega.
Povezanost z zaposlenimi (skupine TI, neformalna druženja, dvodnevno načrtovanje ob začetku šolskega leta na Pohorju, izleti, klepet v kavnem kotičku …), saj tako spoznava njihov svet kvalitet.
|
Ljudje so krivi za probleme. | Išče rešitve. | Osredotočenost na sedanjost in prihodnost ter vedno v iskanje rešitve.
Osredotočenost na dejanje in ne na osebnost.
Kreativnost in vztrajnost pri iskanju rešitev (pozitivna naravnanost).
Pomaga in podpira, zato jo učitelji in delavci šole o vsem sproti obveščajo (ni strahu pred sodbo). |
Nadzoruje, prikriva napake. | Prizna napake. | Prizna napake. Okolje, kjer se dopuščajo napake in je to človeško. |
Naredi svoje delo. | Naredi več kot svoje delo. | Supervizije, izobraževanja, sestanki z učitelji, učenci in starši. |
Zahteva. | Sprašuje. | Zaposlenim dopušča svobodo pri opravljanju njihovega dela in ga ne nadzira, zaupa v njihove sposobnosti in odločitve.
Sprašuje in ne sodi.
Vpraša za mnenje ter ponudi pomoč, če je potrebna.
Pomembno ji je, kako se počutimo. |
Zida zidove. | Gradi komunikacijo. | Odprta vrata za pogovor (osebno in poklicno področje).
Spodbuja k pogovoru, ko nastopijo nesoglasja.
Druženje med odmori z učitelji (ustvarja povezanost in ne distance). |
Priganja ljudi. | Vodi ljudi. | Odločitev in izbira posameznika za projekte, dejavnosti, aktivnosti, seveda v skladu z letnim delovnim načrtom (ustvarjanje na močnih področjih).
Ne ukazuje, da se zaposleni lotijo nalog, kjer bi se doživljali kot nekompetentne. Pove jasna navodila, potem zaupa posamezniku. |
Odvisen od avtoritete. | Sodeluje. | Sodelovanje z vsemi, ne le s tistimi, ki podpirajo njene ideje.
Sodeluje pri projektih.
Sodelovanje med učitelji – učenje drug od drugega, deljenje primerov dobre prakse. |
Ustrahuje. | Navdušuje. | Pripravljenost na spremembe, novitete v skladu s pripravljenostjo zaposlenih.
Ideje uvaja postopoma, brez prisile. |
Reče: JAZ | Reče: MI | Vedno poudarja, da smo pomembni vsi kot celota in ne samo en posameznik. Vsi skupaj po svojih najboljših močeh ustvarjamo spodbudno šolsko okolje za dobro otrok.
Vsi zaposleni imajo možnost prispevati k izboljšavam učnega in vzgojnega programa. |
Je točen. | Pride prej. | Prva v šoli, a to ne pomeni, da prva gre. |
Določa krivdo za motnjo. | Določa motnjo. | Ne obtožuje in vsekakor nikogar ne obsoja ali krivi za posamezno motnjo.
Deluje v skladu s prepričanjem, da je bilo izbrano vedenje v tistem trenutku za posameznika najboljša izbira. |
Ve, kako naj bi bilo narejeno. | Pokaže kako se naredi. | Svoje znanje in izkušnje deli. |
Reče: Pojdi! | Reče: Pojdimo! | Z roko v roki nisi sam! |
Izkorišča ljudi. | Razvija ljudi. | Od zaposlenih ne pričakuje nemogočega ali tistega, česar sama ne pričakuje od sebe.
Omogoča podporno okolje, v katerem lahko vsi napredujemo.
Vodi supervizije. |
Ukazuje. | Je vzor. | Mesto ravnateljice doživlja kot poslanstvo.
Ravnateljica, ki prisluhne, je dostopna, empatična in avtentična. S svojimi povezovalnimi navadami ohranja pristen stik z zaposlenimi in učenci – v nasprotju s strahospoštovanjem je navzoče le spoštovanje.
Soustvarja spodbudno klimo. |
Nikoli nima dovolj časa. | Vzame si čas za stvari, ki štejejo. | Vedno si vzame čas za zaposlene (brez uradnih ur, vedno odprta vrata).
Osebna voščila za vse zaposlene ob zaključku koledarskega leta.
Zahvala za opravljeno delo. |
Ukvarja se s stvarmi. | Ukvarja se z ljudmi. | Čas namenja tako zaposlenim kot učencem in njihovim staršem (dosegljivost za pogovor).
Učenci so ji tako kot učitelji pomembni in tudi z njimi vzpostavlja odnos (klepet na hodniku, povabilo na pogovor, zanimanje za njihovo šolsko delo …).
Izobraževanja, ki temeljijo na gradnji dobrih medosebnih odnosov. |
Ukvarja se s simptomi. | Prepozna in ukvarja se z vzroki simptomov. | Predvsem ustvarja okoliščine, v katerih bi vsi drug od drugem najbolje zadovoljevali svoje potrebe. Raziskuje ozadje. |
Stvari dela pravilno. | Dela prave stvari. | Sledi svoji notranji presoji in je pri tem avtentična.
Deluje v skladu s svojimi vrednotami, prepričanji ter svojo vizijo.
Dopušča, da delamo na svoj način, dokler delamo v dobro otrok.
Sporoča, kaj je za njo »prava stvar«, a hkrati ne zahteva, da bi jo ponotranjili vsi na enak način in enako hitro. Dopušča, da vsak učitelj ponotranji teorijo izbire na njemu edinstven način, saj je le tako lahko avtentičen oziroma iskren pri svojem delu. |
Kreira ozračje strahu. | Kreira ozračje zaupanja v druge. | Zaupa, da bo delo dobro opravljeno.
Ozračje zaupanja kreira s tem, da dovoli, da delamo napake in nam stoji ob strani, ko se soočamo s posledicami ali odgovornostjo svojih dejanj.
Opogumlja in stoji ob strani. |
Ugled pripiše sebi. | Ugled pripiše drugim. | Predstavitev uspešnih dogodkov na pedagoški konferenci »Naredili so ...«.
Ugled pripiše vsem skupaj – sebi in drugim. |
Želi biti razumljen. | Želi razumeti. | Dovoljuje, da imamo svoje mnenje in ga tudi spoštuje.
Poskuša razumeti vse vpletene.
Izhaja iz prepričanja, da vsak zaznava svet na svoj način in pri tem poskuša razumeti, na kakšen način ga razumemo drugi (učenec, učitelj, starši). |
Ima pristop zmagam - izgubiš. | Ima pristop zmagam - zmagaš. | S pogovori skupaj z zaposlenimi išče rešitve.
Dopušča in omogoča našo avtonomnost znotraj določenih okvirjev. Ne določa, kdo bo za nekaj zadolžen, ali kdo bo vključen v posamezni projekt, temveč dopušča možnost lastne odločitve oz. možnost izbire. Ne izkorišča položaja moči, temveč v okviru pogovora skupaj z zaposlenimi išče rešitve, ki bi bile najbolj ustrezne. |
Kakovost opravljenega dela sloni na zunanji oceni, nadzoru. | Kakovost opravljenega sloni na notranji presoji, zadovoljstvu. | Zadovoljen učitelj ustvarja prijetno šolsko okolje in prav vsak od nas soustvarja pozitivno šolsko klimo.
Z znanjem teorije izbire lažje ozavestimo, da smo mi kreatorji svojega življenja. Le sami lahko ustvarjamo okoliščine, v katerih se bomo mi in učenci dobro počutili.
Ravnateljica nam pri tem pomaga, saj se lahko v okviru supervizij pogovorimo o svojih težavah, jih ozavestimo in s pomočjo njenih vprašanj naredimo samopresojo (iskanje drugačnih vedenj do učencev, staršev, sodelavcev). |
Je nadzornik. | Je olajševalec delovnih razmer. | Ustvarja okoliščine, v katerih bi se vsi dobro počutili.
To ne pomeni, da bi vsi delali po svoje, so določena pravila, ki se jih držimo vsi, in se to od nas tudi pričakuje.
Če je težava v razredu, odnosi med učenci v odmorih, učenci, ki izbirajo neprimerno ali celo ogrožajoče vedenje do sebe in drugih, takrat ustvarja okoliščine, v katerih bi se vsi dobro počutili (dodatni učitelj med odmorom, v razredu, dve manjši skupini).
Ne zahteva nepotrebnih poročil, ki so sama sebi namen, vidi pomembnost dela z učenci. |